Bohémská Lady? Cože?

20.03.2017

Při výběru jména domény mne napadaly různé názvy. Veronika´s adventure už ale existuje, jako plno dalších originálních a chytlavých domén. A na Bohemian Chick nebo Girl už jsem přeci jenom v trochu pokročilejším věku... 

Ale zas tak stará ještě nejsem, abych se jmenovala Madame Bohemian.

Jakmile jsem se zeptala poskytovatele domén, zda je doména bohemianlady.com  volná, nebylo už o čem váhat. Byla to jedna již z alespoň dvaceti variant, ale plno domén v podobném duchu již bylo obsazených. Chtěla jsem název, který zahrne více věcí najednou. Hlavně fakt, že jsem všestranně tvořivý a občas dezorganizovaný tvor z Čech, který rád cestuje, fotí a tom všem píše.

Ale potom vylezla na povrch moje malá urýpaná dušička. Sedla si mi za krk a říká:

 A můžeš mi nějak vysvětlit , kde je na tobě ta Lady? 

No přece, napadá mne, táta mi to vždycky říkal, že se v jídle rýpu jako ta lady a že mi nic nevoní. Ale myslel tím jeho špagety s hojně nakrájenou polosyrovou cibulí. A kdysi jsem se i do hospody chystala tak hodinu a půl, ikdyž si všichni ze mě dělali srandu, že jdu jak na ples. Na rockový festival, což byla událost sezóny v přírodním divadle, jsem předchozí noc spala s natáčkami na hlavě, a již měsíc předem jsem hubla a jedla střídmě, abych se vešla do svých nejoblíbenějších kalhot. A vyjít s košem bez mejkapu a v teplákách? Ani náhodou! Bravo Girl, Cosmo Girl, Dívka, později Fler, Cosmopolitan či Elle a v telce VIDEOFASHION a MTV, to byl můj, dnes již uznávám, velmi povrchní svět. 

Vyráběla jsem si masky na obličej z bílku a citrónu, zábaly na vlasy z olivového oleje, koupala se v pravém mléce či jsem na lázeň hledala na louce čerstvý kontryhel a heřmánek...

Jo, holka, bejvávalo, říkám si, soudíc dle mých ponožek. Pračka mi je zase sežrala a já si ve spěchu oblékla jednu modrou a druhou hnědou... No to je mi ale LADY...

Každopádně o slově bohemian ( bohémská ) o tom jsem byla stoprocentně přesvědčena. Jediné další slovo, kromě slova Bohemian, které by mne mohlo ještě vystihnout by bylo Divergent(ní), dle mé oblíbené knihy, ale to zní skoro jako detergent, což znamená v angličtině prostředek na mytí nádobí. No, zkusím tak aspoň pojmenovat svoji kapelu. Tu, která zatím nikde nevystupuje, ale už dva roky zkouší. Některé volnočasové projekty, ve kterých jsem zapojena jsou ale opravdivější a více akční.

Například náš gospelový sbor, ve kterém zpívám, vystupuje velmi hojně. Dost často na to, aby pravidelně několik z nás přišlo v létě při soustředění o hlas těsně před závěrečným koncertem. Na Vánoce si pak zase užijeme zpívání po republice v kostelích, na zámcích a náměstích, hostících vánoční trhy.

Taky u mne doma by se našlo hodně oblečení, které bych mohla nazvat bohémským. Hodí se mi na koncerty s naším cigánským sborem, vedeným trpělivým dirigentem...

A spoustu serepetiček mám taky z období, kdy jsem se věnovala břišnímu tanci. A jako správný bohém si umím udělat systém i v nepořádku, moje práce mne však naučila chodit včas, s čímž jsem měla menší problém první dvě dekády života.

Jelikož všude je tolik zajímavých lidí, věcí, vůní, krás, kdo by se staral o tak přízemní věc jakou je čas?


Nechat jméno pouze jednoslovným - Bohemian,        mi však jako turistické průvodkyni zavánělo jako název firem, věnujícím se prodeji českého křišťálu. Ne, že by se mi křišťál nelíbil, naopak.  Jen jsem nechtěla pořád vysvětlovat, že ho zatím nevyrábím a neprodávám. Vyrábím však spoustu jiných věcí a to nejlépe v noci, kdy mě chytne můza a vleje se mi energie do žil a musím  pak dílko dotvořit.. Ostatní spí a já vyrábím...Třeba kostým na břišní tanec či folklór, tapetuju pokoj nebo ze zdi vytvořím tabuli na psaní...

A druhý den se ploužím jako duch, nadávajíc si, že příště už budu kreativní raději přes den..

    Bohémská lady je podle mně výborná kombinace atributů, které k sobě ladí, ale navzájem si odporují.. Tak trochu jako já v sobě nosím spoustu protikladných přesvědčení. Tak, jak si snažím svět zařadit do dvou černobílých škatulí a rozčarovaně shledávám, že je spíše šedivý a příliš složitý na to, aby se dal vydělit pouze dvěma, stejně takové je opravdové bohémství. Nemuset se rozhodnout a vychutnat si vše. 

    Vítejte v mém světě vyprávění o cestování, kultuře, umění , hudbě a tvořivosti! 

    Veronika J. 

    Výše uvedený článek a fotografie jsou v mém vlastnictví,  pouze fotografie gospelového sboru a mne, jako břišní tanečnice,  jsem si zapůjčila a zde jsou odkazy: https://www.phototrip.net  https://www.zonerama.com/honza-kubik

    Koláž jsem vytvořila z různých časopisů, nejvíce jsou na ní vidět obrázky Emmy Srncové.

    Císařské město plné kultury, kaváren, památek, známé pro Sachr, Mozarta a Strausse, to vše je Vídeň. Pojďte ji s námi prozkoumat! A pro Vás, kteří se dočtete až do konce, mám ještě tři skvělé tipy na to co ve Vídni podniknout!

    Harrachov v Krkonoších, to je populární zimní lyžařská destinace zejména českých návštěvníků. S manželem jsme se však do Harrachova vydali v létě, kdy tu najdete také mnoho aktivit. Můžete si vybrat hotel s bazénem a koupat se nebo jít na procházku či túru hřebenech Krkonoš. My jsme se však rozhodli jet lanovkou na Čertovu Horu. A já jsem zvědavá,...

    Konečně! Všichni o něm mluví a já tam ještě nebyla! Chicago! Poprvé a pouze na jeden celý den si ho pěkně užijem! Chicagu se říká The Windy City aneb větrné město. Sice tam fakt trochu fouká, ale my měli úžasný počasí. A jak je to s tou přezdívkou doopravdy? Nedalo mi to a udělala jsem si malý průzkum, který mne...

    Kdo to píše?

    Veronika J. , nadšená průvodkyně, malá cestovatelka, smělá sboristka a nesmělá sólistka, oddaná dcera i partnerka, ale především  šťastná a vděčná maminka.

    Odkud jsem?

    No přeci z BOHEMIE (ČR). Bydlím v Praze, kde také provádim turisty po zdejších památkách. Žila jsem ve Spojených Státech a ve Španělsku. Vždy jsem se ovšem ráda vracela zpět do Čech a do Prahy, o které píši články na druhém blogu.

    https://www.dopraglu.com

    Vytvořeno službou Webnode
    Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky