České hory v létě - Harrachov

16.06.2020

Harrachov v Krkonoších, to je populární zimní lyžařská destinace zejména českých návštěvníků. S manželem  jsme se však do Harrachova vydali v létě, kdy tu najdete také mnoho aktivit. Můžete si vybrat hotel s bazénem a koupat se nebo jít na procházku či túru hřebenech Krkonoš. My jsme se však rozhodli jet lanovkou na Čertovu Horu. A já jsem zvědavá, zda se mi podaří překonat můj strach z výšek..

Čertova Hora

Hora se nachází 1020 m nad mořem. Pro mě byla jízda lanovkou strašidelný zážitek, protože mám strach z výšek, ale pro manžela byl můj strach nepochopitelný a všem by tuto lanovku doporučil. S odstupem času musím říct, že oproti lanovkám v Italských Alpách byla tato jako jízda na dětském kolotoči. Výhled z Čertovy hory je k nezaplacení a určitě tedy obětujte pár korun za lanovku a pět minut strachu. Krakonoše jsme tu sice nepotkali, ale za to jsme nasbírali i pár borůvek.

Mumlavský vodopád

Harrachov se nachází v Krkonošském národním parku - KRNAPu. Jednou z atrakcí parku je Mumlavský vodopád, ke kterému se dostanete po příjemné procházce lesem kolem krásných túněk, které lákají k zastavení. 

Na konci cesty jsem byla v sedmém nebi. Konečně se mi splnil sen! Mohla jsem se vykoupat ve vodopádu! Kéž bych však byla více otužilá! Takto mi stačilo se jen brodit ve vodě na okraji jezírka. Bylo teplo sice teplo, ale ne úplně na koupání. 


Svatební cesta do Jiljí vypadala více idylicky, ale ani my jsme nepotkali moc turistů a vodopád mě velmi nadchnul. Byla jsem jedna z mála, která se pod vodopádem ve vodě alespoň prošla. Voda byla opravdu ledová. 

Trošku jsme si zablbli u focení a já stejně odcházela ve stavu, jako bych se rovnou vykoupala. Každopádně je to tam velká romantika a návštěvu Mumlavských vodopádů rozhodně doporučuji. 

Aktivity pro rodiny s dětmi

Blízko vodopádu se nachází Včelí stezka s plno naučnými a pohybovými úkoly pro děti. V centru města najdete i lanové centrum či bobovou dráhu. Když počasí nepřeje, můžete se zajít podívat do místního pivovaru či sklárny. My jsme se vydali do jeskyní.

Bozkovské dolomitové jeskyně

Tyto jeskyně mají druhý největší jeskynní systém v České Republice hned po těch Koněpruských, ale na rozdíl od nich se zde nachází největší podzemní jezero v Čechách. Prohlídka je opravdu zajímavá a nejvíc nás bavila hra se světly, která krásně zvýraznila jezírko. A jako v každé jeskyni je tu zima, konkrétně osm stupňů, takže si nezapomeňte přibalit bundu či svetřík.

Dřevěnka Bozkov

Ve vesnici Bozkov je jedna z nejstarších restaurací a dle svého vzhledu má i název Dřevěnka. Ve společnosti obrázků Franze Josefa a dalších dobových fotografií jsme barbarsky poobědvali velkou porci smažáku, brambor a zeleniny .


Hotely v Harrachově

Harrachov na první pohled vypadá jako typické prázdninové letovisko plné hotelů, které ne vždy zapadají lichotivě do místní krásné krajiny. Na druhou stranu jsou velmi dobře vybaveny a hodně z nich má i své wellnes.  Já našla na booking.com hotel Orea Vital Sklář a můžeme ho rozhodně doporučit. 

 Hotel svým návštěvníkům nabízí bazén, saunu, vířivku, parní lázeň, tenisové kurty a restauraci. My jsme všechno museli vyzkoušet a nejvíc nás nadchly snídaně, protože nabízely velký výběr sladkých i slaných pokrmů. Kuchaři Vám dokonce na přání přímo před očima usmaží vajíčka či palačinky tak, jak je máte rádi.


Za zmínku stojí rozhodně milý personál, který nám bez řečí po příjezdu vyměnil původní pokoj za jiný s lepším výhledem a později nám také vrátili zapomenutý počítač v hotelovém lobby. Jen malou výtku máme k parkování, které je placené a stojí 150 Kč za noc. Ostatní aktivity jsou však zdarma a tak to příjemně převáží i tento poplatek. Hotel mne neplatí za reklamu, rádi doporučuji služby, se kterými jsme byli spokojeni. 

Malý souhrn aktivit, které můžete v Harrachově v létě podniknout:

  • Výlet lanovkou na Čertovu horu
  • Pěší turistika po hřebenech Krkonoš
  • Mumlavské vodopády
  • Park s bobovou dráhou a lanové centrum
  • Návštěva místního pivovaru a sklárny
  • Bozkovské jeskyně
  • Oběd nebo večeře v Dřevěnce - Bozkov

A pokud se do Harrachova vydáte, dejte mi vědět, jak se Vám tam líbilo a co byste ještě dalšího podnikli. Budu ráda za Vaše komentáře pod videem či pod článkem!

A pokud se chcete ještě inspirovat, můžete si přečíst mé další články

Kdo to píše?

Veronika J. , nadšená průvodkyně, malá cestovatelka, smělá sboristka a nesmělá sólistka, oddaná dcera i partnerka, ale především  šťastná a vděčná maminka.

Odkud jsem?

No přeci z BOHEMIE (ČR). Bydlím v Praze, kde také provádim turisty po zdejších památkách. Žila jsem ve Spojených Státech a ve Španělsku. Vždy jsem se ovšem ráda vracela zpět do Čech a do Prahy, o které píši články na druhém blogu.

https://www.dopraglu.com

Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky