Jak procestovat západ USA za 500 USD ?

22.04.2019

Letos to je přesně 12 let, kdy jsem se vrátila ze svého ročního pobytu v USA, kde jsem žila v americké rodině, starala se o jejich děti, chodila do školy na angličtinu, ale také jsem měla možnost procestovat západ Spojených států a splnit si tak jeden ze svých životních snů.


Upozornění : Pokud nemáte rádi omáčky, přeskočte následující čtyři odstavce.


Odkojená filmy jako Útěk z Alcatrazu, Thelma a Luisa, Pretty Woman, Tenkrát na západě a seriály jako Beverly Hills 90210 a Dallas jsem se od malička viděla, jak se proháním americkou divočinou v cabrioletu. Snila jsem o tom, jak putuji s batohem po kaňonech, kde žijí pouze Indiáni, na lodi podplouvám Golden Gate Bridge a nebo, jak pochoduji s nákupními taškami po Rodeo Drive, kde potkám světové známé celebrity...


No řekněte, kdo by z nás, dětí postkomunistické generace po něčem takovém netoužil? Já po takových zážitcích prahla! A možná i proto, že mí rodiče byli z dělnické třídy a neustále mne napomínali za moje snění a odtržení od reality. Snažili se ze mne vychovat poctivou dělnici, která stojí pevně nohama na zemi a nemá příliš velké cíle. Ale to se jim nikdy nepovedlo, protože i přesto, že jako dítě máte zmatek v představách o tom, čím chcete být, já věděla přesně kam chci jít. Do světa!

Rodičům se jejich působení brzy vymklo z rukou a zjistili, že je lepší mne podpořit. A tak jsem již v 15 letech vyrazila na uměleckou školu do Prahy, na které jsem ovšem musela kvůli nedostatkům financí skončit. Vrátila jsem se tedy zpět do podkrušnohoří, kde jsem vystudovala pro mne neskutečně nudný obor Veřejnosprávní činnost a s jedním kufrem vyrazila zpět do Prahy, kde jsem se chtěla stát RICH & FAMOUS. Ani jedno zatím nevyšlo, ale hlavní pro mne vždy byla a je CESTA. Po dalších 3 letech se mi konečně povedlo splnit podmínky Au Pair programu a dostala jsem se do USA. (Zde si vnímaví všimnou poselství- nikdy to nevzdávat!)

Po roce práce Au Pair v amerických rodinách jsem konečně mohla uskutečnit svou zatím největší cestu, kterou jsem plánovala téměř dva roky. Abych to trošku zkrátila přejdu již k odpovědi na nadpis v článku.

Jak se mi povedlo procestovat Západ USA za 500 USD a je to dnes ještě možné? Ano, i po tolika letech je to stále možné, ceny se o tolik nezměnily, ale je potřeba strávit hodně času přípravou. Shrnula jsem pro Vás můj road trip do několika následujících bodů.

1. Najděte si parťáky

Tak to je zásadní bod, musí Vás být prostě hodně, tím se dost ušetří, ale nesmí Vás být zase moc, abyste se vešli do auta či hotelového pokoje. Nás bylo pět, ale ideální počet jsou asi 4 lidi. Já jsem hledala spolucestovatele i v různých fórech na internetu, dnes je to o moc snazší v době facebooku a dalších sociálních sítí. Nakonec jsem však vyrazila s kamarádkami z Au Pair programu - s Češkami a jedna z nich si s sebou vzala přítele a maminku.

2. Sdílejte

Nemluvím teď o fotkách na instagramu, ale o všech aspektech každodenního fungování na cestě. Sdílejte pronájem auta, benzín, jídlo, hotelové a hostelové pokoje, stan, kempovací místo a vstupenky do parku.

3. Rezervujte a plánujte rok dopředu

Nic Vám neušetří více peněz tak, jako dokonalá příprava. Jak říkají Amíci - do your homework, aneb připravte se pořádně dopředu. Já jsem svou první cestu po Západě plánovala dva roky předem a rok předem jsem už pilovala detaily. Měla jsem vymyšlený itinerář s přesnými daty. Jen tak totiž můžete rezervovat ty nejlevnější kempy a hostely. Nejlevnější kempy bývají v národních a státních parcích, ale jsou měsíce dopředu vyprodané. Pokud se vám podaří dopředu vše dobře naplánovat, můžete opravdu projet Západ USA za zmíněných 500 USD. Momentálně se chystám na mou druhou cestu do USA, kde jsem přípravu trošku podcenila a všechny levnější kempy již byly plné 3 měsíce před naším plánovaným odletem. Neudělejte stejnou chybu!

4. Snažte se ušetřit výběrem ubytování se snídaní, jezte ve fastfoodech

Ve většině hostelů Vám dají zdarma snídani. Je sice velmi jednoduchá, ale už tak ušetříte alespoň za kávu a také nějaký čas nakupováním snídaně v supermarketu. Pokud si vybíráte hotely, dívejte se po těch, které mají v ceně i snídani. Jablko či banán, které už nestihnete sníst si můžete vzít s sebou jako svačinu. Velmi často jsou v nabídce hotely se snídaní za stejnou cenu jako ty bez snídaně. Pokud ovšem hotel se snídaní vychází o 10 dolarů více, je na Vás, zda si raději nezajdete na snídani do nějakého dineru či fastfoodu.


5. Vařte si nebo grilujte, nakupujte ve Walmartu či Targetu

Pokud je vás více, není nic lepšího než si v koupit v obchodě suroviny a ugrilovat si v kempu maso, opéct "buřty" či si něco uvařit na ohni. V kempech je vždy u každého stanovacího místa i posezení s ohništěm či grilem. V USA prodávají maso a potraviny většinou ve velkém balení, a pokud je vás více, vyjde vám to levněji než jídlo v bufetu. V národních parcích jsou ceny v místních obchůdcích také dražší, je tedy lepší mít nakoupeno předem v klasickém supermarketu (nejlepší je Walmart nebo Target) a vozit s sebou nějakou chladící tašku, pokud cestujete například po Utahu. V supermarketu se dá koupit i led, který Vám potraviny na nějakou dobu uchová chlazené.

6. Zkontrolujte platební karty, doklady a podmínky půjčení auta

Zjistěte si předem podmínky půjčení auta a minimální věk řidiče. Požadují kreditní kartu? Pozor - u nás vydávají banky k běžným účtům debitní karty a ne všechny půjčovny či hotely je akceptují. Do USA budete také potřebovat platný pas a když budete řídit, tak i platný řidičák český a i mezinárodní, který vystaví v ČR za 20 Kč na počkání, ale musíte mít s sebou fotografii. Zní to sice jednoduše, ale opravdu si zkontrolujte všechna data na všech těchto legitimacích a platebních kartách. Pokud Vám například během Vašeho pobytu vyprší platnost kreditní karty, kterou jste se zaručili při rezervaci ubytování, je možné, že se rezervace zruší a Vy nebudete mít zařízené ubytování. Často se uvádí, že budete platit až na místě, ovšem velmi často si hotel platbu zablokuje pro případ storna a když pozná, že je karta neplatná, rezervaci Vám zruší.



7. Mějte rezervu 100 USD

Ikdyž máte pouze 500 USD na procestování západu, mějte vždy po ruce finanční rezervu pro případ, že Vám něco nevyjde tak, jak potřebujete. U nás například nevyšel domluvený pronájem auta, jelikož jsme měli problém s akceptací platební karty. Museli jsme počkat do druhého dne a sehnat auto z jiné půjčovny, kde se dalo platit hotově, na každého to ale vyšlo dráž. Jeden večer jsme místo kempu museli v Yosemitech do hotelu, protože byla šílená zima a do kempu to bylo ještě daleko. Mějte rezervu, ať se nedostanete do úzkých.


8. Cestujte mimo sezónu, svátky a prázdniny

Nejen, že v tuto dobu seženete levnější ubytování, ale budete mít i na výběr z vícero pokojů, kempovacích míst a bude se vám prostě lépe dýchat bez front a skupin školních výletů..

9. Přihlašte se do programu odměn, sbírejte slevové kupóny

Kempy jako Koa, supermarkety Walmart, benzínové pumpy, fast foody, ti všichni mají program odměn a výhod, které vám díky slevovým kupónům či členství ušetří značné peníze.

10. Občas si vyhoďte z kopýtka a zapomeňte na to, že šetříte, jinak si to neužijete!


A jakou trasu jsme procestovali?

  • 2 týdny
  • 2800 mil
  • 3 státy
  • 4 národní parky

Trasa:

Los Angeles - San Diego - Joshua Tree - Grand Canyon - Las Vegas - Death Valey - Yosemite - San Francisco - Los Angeles


Kalkulace pro 1 osobu v celkovém počtu 5 osob

  • Auto cca 120 USD, benzín 80 USD
  • Ubytování cca 250 USD/osoba- kempy, motely, privátní pokoje v hostelech a 3 noci v hotelu*
  • Vstupy do parků, parkování a ostatní jídla cca 50 USD

Celkem 500 USD

*hostely i kempy se zdražily, doporučuji tedy spíše dvojlůžkové pokoje v levnějších motelech, kde mají 2 manželské postele a vyspí se tam tedy i 4 osoby, případně pátá na zemi, tak jsme to například řešili v hotelech i my.

P.S. Čtěte recenze na ubytování a všechna místa, která chcete navštívit!


Za pár dní se s manželem chystáme podniknout podobnou trasu, ke které si však přidáme ještě Colorado, Utah, Yellowstone, Floridu, Chicago a New York! Držte nám pěsti! V následujícím videu najdete další tipy, jak naplánovat dovolenou v USA.


Fotografie v článku pořídila skvělá spolucestující Radka Jirásková.

Kdo to píše?

Veronika J. , nadšená průvodkyně, malá cestovatelka, smělá sboristka a nesmělá sólistka, oddaná dcera i partnerka, ale především  šťastná a vděčná maminka.

Odkud jsem?

No přeci z BOHEMIE (ČR). Bydlím v Praze, kde také provádim turisty po zdejších památkách. Žila jsem ve Spojených Státech a ve Španělsku. Vždy jsem se ovšem ráda vracela zpět do Čech a do Prahy, o které píši články na druhém blogu.

https://www.dopraglu.com

Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky